Filtry

Kategorie

Kategorie

Producenci

Producenci

Dostępność

Dostępność

Ilość towarów na liście

Ilość towarów

Co nas wyróżnia ?

Co mówią o nas zadowoleni klienci:

Producenci:

Statywy Velbon

Znaleziono 4 towarów.

Lista 1-100 z 4 towarów
Aktywne filtry

Monopod Velbon RUP-43L II

Review
202.25 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Statywy
Producent: Velbon
Model: RUP43
EAN: 4907990372024, 4907990371966

Statyw Velbon EX-630

Review
315.21 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Statywy
Producent: Velbon
Model: ex630
EAN: 4907990301321, 017915706309


Statywy

Ach, statyw - czy w arsenale fotografa jest jakieś bardziej niezawodne narzędzie? Być może jest nim jeszcze lampa błyskowa, ale nie ma co dyskutować nad tym, że statywy są narzędziami najbardziej przydatnymi i wszechstronnymi, używanymi we wszystkich rodzajach fotografii - z czego fotografowanie makro nie jest wyjątkiem. W przypadku fotografowania w trybie makro na statywie mamy jeden cel - powiększyć obiekt za pomocą potężnej optyki obiektywu makro i uchwycić szczegóły, których nie mogliśmy obserwować gołym okiem. W tym celu musimy się zbliżyć. Ale nie za blisko! Fotografia makro wymaga doskonałej ostrości. A gdy mamy do czynienia z naturą, zbliżenie się do obiektu zbyt blisko może oznaczać zderzenie się z kwiatkiem, możesz odstraszy owada lub w inny sposób zakłócić idealną chwilę na zrobienie świetnego ujęcia. Wkładając aparat na stawy możesz być pewny, że usuniesz niepotrzebny ruch, co ułatwia skupienie się i komponowanie ujęcia. 

Ponieważ fotografia makro jest często używana w przypadku małych obiektów, pełnowymiarowy statyw może być nawet przesadą - w takim przypadku przydadzą się bardziej miniaturowe lub specjalistyczne statywy, takie jak Gorillapod, które z całą pewnością wykonają lepiej zadanie niż tradycyjny i duży statyw.  Trzeba jednak być świadomym tego, że w świecie fotografii makro, niektóre sytuacje nie pozwolą w pełni cieszyć się ze statywu. Korzystanie ze statywu nie zawsze przynosi korzyść lub, co bardziej prawdopodobne, fotografowanie ze statywem po prostu nie jest praktyczne. Załóżmy, że jesteś reporterem technologicznym siedzącym w morzu ludzkich wiadomości, a tu nagle Samsung prezentuje swój najnowszy smartfon. Po zakończeniu konferencji prasowej chcesz zrobić kilka ładnych ujęć makro z urządzenia. Tą samą czynność (zrobienia zdjęcia) chce wykonać setki innych reporterów, którzy razem z Tobą są w tym samym pomieszczeniu. Wszyscy pędzą na scenę, tłoczą się wokół dopiero co zaprezentowanego urządzenia i zaczynają robić dziesiątki zdjęć. Czy uważasz, że jest czas lub miejsce, aby ustawić statyw do zrobienia w danej chwili zdjęć? Czy jest czas do fantastycznych ujęć? Odpowiedz sobie sam, ale jesteśmy pewni, że stwierdzisz tak jak my - nie ma. Nie zmienia to jednak faktu, że statywu trzeba używać i warto nauczyć się tego jak to poprawnie robić. 

To martwa prosta wskazówka, która dotyczy wszystkich rodzajów fotografii. Chcesz stabilnego strzału? Użyj statywu! Podczas fotografowania przy niskich czasach otwarcia migawki to właśnie statywy są niezwykle ważne - pełnią ważną rolę. Pamiętaj, że pozostawienie otwartej migawki ma na celu uchwycenie dużej ilości światła na jednym zdjęciu. Jeśli kręcisz ruchliwą autostradę, światła przejeżdżających samochodów zlewają się, tworząc fajne lekkie smugi. Ale jeśli fotografujesz z aparatem w dłoni, zdjęcie prawdopodobnie nie wyjdzie zbyt dobrze - nawet jeśli jesteś profesjonalistą i masz tzw. “rękę chirurga”. Dlaczego zdjęcie robione z dłoni nigdy nie wyjdzie tak dobrze, jak te robione z pomocą statywu? Ponieważ na zdjęcie wpłynie każde, nawet subtelne drżenie dłoni. Przecież nawet naciśnięcie spustu migawki powoduje już delikatny ruch całym aparatem - choćby nie wiem jak delikatnie do zrobić. Stabilne ręce czy nie, trudno jest trzymać aparat nieruchomo bez wprowadzenia rozmycia na zdjęciu. Rozwiązanie jest jedno - wystarczy umieścić aparat na statywie. Wtedy jedyny ruch, który uchwycisz na zdjęciu, to ten, który znajduje się przed kamerą - np. przejeżdżający pociąg, rower lub samochód.

Statyw to jeden z najcenniejszych elementów wyposażenia dla fotografów-amatorów, a ponieważ oznacza noszenie dodatkowego sprzętu, jest również jednym z najbardziej zaniedbanych. Zacznij korzystać ze statywu, naucz się pewnych technik, rób zdjęcia aż nauczysz się z niego korzystać (metoda prób i błędów) lub przeczytaj / obejrz jakiś tutorial innych doświadczonych kolegów po fachu, których rady powinny pomóc Ci korzystać poprawnie ze statywu już na początku zabawy z nim. W ten sposób prawie na pewno zrobisz lepsze zdjęcia aniżeli miałbyś je robić “z ręki”. Do wyboru jest wiele lekkich i niedrogich modeli, w tym odmiany stołowe i takie, które są niewiele większe niż zacisk z mocowaniem aparatu. Jednym z powodów przydatności statywów jest to, że aparaty cyfrowe są na ogół dość lekkie. Jest to przydatne, ale też utrudnia trzymanie ich w absolutnej stabilizacji, gdy naciskasz migawkę. Podczas gdy niektóre aparaty cyfrowe mogą kompensować drżenie dłoni (stabilizacja obrazu, która dostępna jest nawet w przeciętnym smartfonie), statyw umożliwia robienie możliwie najczystszych zdjęć.


Statywy - naucz się korzystać ze statywu

Warto zaznaczyć, że obecnie modne jest robienie zdjęć / kręcenie filmów za pomocą smartfona, który - jakby nie patrzeć - ma coraz lepsze aparaty. Często amator ma problem z odróżnieniem zdjęć robionych dobrym smartfonem, a aparatem cyfrowym, tudzież lustrzanką, a to świadczy o tym, że smartfon, może posłużyć Ci jako pierwsze profesjonalne narzędzie do nauki robienia dobrych zdjęć, ujęć czy kręcenia dobrych filmów. I nie zapominajmy, że z odpowiednią przystawką smartfona można przymocować na każdym statywie. Warto z tego skorzystać i sprawdzić czy nam się ta zabawa spodoba, zanim zdecydujemy się wydać, jakby nie patrzeć spore pieniądze za aparat. 

Statywy doskonale nadają się do fotografowania w słabym świetle. Pozwalają na znacznie dłuższe naświetlenia. Zapewnia to ostrzejsze obrazy i oznacza, że ​​można zwiększyć głębię ostrości, obszar, na którym jest ustawiona ostrość, poprzez zwężenie przysłony aparatu. Robienie zdjęć w słabym świetle bez lampy błyskowej może dać dramatyczne rezultaty. Statyw przydaje się również podczas fotografowania teleobiektywem lub gdy obiektyw zmiennoogniskowy jest ustawiony na maksymalne ustawienie teleobiektywu. Teleobiektyw powiększa obraz, ale też wyolbrzymia każdy ruch aparatu. Kolejną dużą zaletą statywu jest to, że zmusza do zwolnienia i spojrzenia na kompozycję zdjęcia. Możesz ustawić obraz, a następnie dostosować oświetlenie, zmienić ostrość lub zmienić położenie obiektu. Statyw pozwala nawet samemu dostać się do kadru, eliminując syndrom „zaginionego fotografa”. Po prostu ustaw samowyzwalacz i przesuń się przed aparat. Pamiętaj - wolna migawka wymaga statywu. Oto praktyczna zasada, która pomoże Ci zdecydować, czy potrzebujesz statywu, a mianowicie porównaj czas otwarcia migawki z odwrotnością ogniskowej lub zoomu obiektywu. Podczas fotografowania obiektywem 50 mm użyj statywu, jeśli czas otwarcia migawki jest dłuższy niż 1/50 sekundy. Jeśli twój obiektyw to teleobiektyw 500 mm, potrzebujesz statywu do wszystkiego, co trwa dłużej niż 1/500 sekundy.


Statywy - jak rozszyfrować specyfikację / terminologię statywów

Modele statywów mogą się znacznie od siebie różnić. Przeglądając podręcznik, zwróć uwagę na często używane terminy. Na przykład, maksymalna ładowność lub ładowność - odnosi się do maksymalnej wagi, jaką może pomieścić statyw. Jeśli umieścisz aparat, który jest cięższy niż maksymalna ładowność na statywie, ryzykujesz złamaniem statywu - i uszkodzeniem aparatu i obiektywu. Kupując statyw, zastanów się, ile waży Twój aparat z najcięższym obiektywem i podłączoną lampą błyskową, i wybierz taki, który poradzi sobie z taką wagą. Następnie termin złożona długość statywu lub rozmiar po złożeniu - jest to długość statywu po rozłożeniu. Jeśli planujesz przechowywać statyw lub zabrać go w podróż, zwróć szczególną uwagę na tą specyfikacje. Maksymalna wysokość lub rozmiar - z drugiej strony jest to długość statywu, gdy noga i środkowy słupek są podniesione tak wysoko, jak tylko się da. Kiedy stawiasz aparat na statywie, wizjer powinien znajdować się na wysokości oczu - kup więc statyw, który jest tak wysoki jak Ty. Jeśli patrzysz na statyw z przymocowaną głowicą, czubek głowy powinien pokrywać się ze szczęką. Na koniec płytka szybkiego uwalniania - ta płytka to małe akcesorium, które wkręca się w spód aparatu, aby ułatwić montaż i demontaż aparatu ze statywu. Oszczędza ci to ciągłego przykręcania i odkręcania statywu, więc jest to świetne rozwiązanie. 

Sekcje nóg - nogi statywu składają się z sekcji, a liczba sekcji określi, jak długo zajmie Ci ustawienie go aż do oddania pierwszego “strzału”. Statywy z mniejszą liczbą sekcji nóg są zwykle bardziej stabilne, ale te z większą liczbą sekcji mają mniejszą długość zamkniętą - dzięki czemu idealnie nadają się do podróży. Blokady nóg to z kolei oddzielne sekcje nóg są wyposażone w mechanizm blokujący. Istnieją dwa rodzaje zamków: zamki typu flip lock i zamki obrotowe. Zamki typu Flip Lock są szybkie i łatwe w użyciu, podczas gdy zamki z obrotowymi nogami blokują się trochę dłużej - ale są uważane za bardziej niezawodne. Zwróć uwagę na materiał z jakiego wykonany jest statyw. Możesz wybrać statyw aluminiowy lub z włókna węglowego. Statywy z włókna węglowego są lekkie, wytrzymałe i nie rdzewieją, przez co są zwykle droższe. Tańsze statywy są zwykle wykonane z aluminium, a te z kolei jest cięższe niż włókno węglowe.


Statywy - najważniejsze informacje na temat głowicy statywu

Głowica statywu trzyma aparat i obiektyw i znajduje się na szczycie środkowej kolumny. Do wyboru jest kilka głowic statywowych, a dziewięć razy na dziesięć sprowadza się to do osobistych preferencji. Innymi słowy, najlepsza głowica statywu to taka, która Ci odpowiada. Warto jednak być świadomym tego, że istnieje kilka rodzajów głowic statywów - jest ich dokładnie cztery. Pierwsza to głowica kulowa, idealna do szybkiej i łatwej regulacji. Głowica kulowa ma jedną kontrolkę, która poluzowuje lub napina uchwyt. Jeśli więc chcesz zmienić kompozycję zdjęcia, wystarczy odblokować jedną sekcję. Głowice kulowe są elastyczne i gładkie, ale mogą być trudne w użyciu, gdy trzeba wprowadzać niewielkie zmiany. Druga to głowica joysticka lub pistoletowa. 

Podobnie jak głowica kulowa, głowica joystick umożliwia wykonanie wszystkich zmian jednym ruchem - ale zamiast odblokowywać śrubę, wystarczy nacisnąć spust na rękojeści. Sprowadza się to do osobistych preferencji. Trzecia to głowica trójdrożna. Ten typ głowicy statywu zapewnia większą kontrolę nad kompozycją aparatu. Dzięki trójstronnej głowicy możesz bawić się drobnymi korektami, aby fachowo wykadrować zdjęcie, choć trzeba mieć na uwadze, że zajmuje to więcej czasu.No i czwarta - głowica cieczy. Zaprojektowana z uszczelnioną cieczą, głowice cieczy poruszają się płynnie podczas regulacji. Są świetne, jeśli używasz statywu do filmowania wideo. Tańsze statywy mają zwykle nie wymienne głowice, a najlepsze statywy pozwalają na zamocowanie oddzielnej głowicy statywu. Jeśli zdecydujesz się kupić inną głowicę statywu, upewnij się, że wytrzyma ona taką samą wagę, jak nogi od statywu.